کد خبر : 37913
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آوریل 2025 - 1:15
  • نویسنده :
  • -

    شروع فرآیند ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ در همدان

    شروع فرآیند ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ در همدان

    همدان – مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: فرآیند ثبت نام و سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی آینده از طریق سامانه های دولتی است‌.

    به گزارش خبرگزاری مهر، رسول شیدایی اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ برای تمامی پایه‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، کتاب‌های تکمیلی دانش آموزان استعدادهای درخشان و کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی، از تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۴ به صورت الکترونیک و از طریق سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (www.irtextbook.ir) آغاز می‌شود.

    وی افزود: توزیع کتاب‌های درسی در مدارس فقط بر اساس آمار سفارش‌های ثبت شده در سامانه انجام خواهد شد. از این رو، مدیران مدارس موظفند با اطلاع رسانی به موقع به خانواده‌ها و دانش آموزان، ثبت نام تمامی افراد را در سامانه سیدا تکمیل و سپس نسبت به ثبت سفارش گروهی و پرداخت الکترونیک هزینه کتاب‌ها اقدام کنند.

    وی تاکید کرد: ارجاع دانش آموزان به کافینت‌ها ممنوع است و باید فرآیند ثبت سفارش در روزهای نخست آغاز شود تا از تراکم در روزهای پایانی جلوگیری شود.

    شیدایی با اشاره به شفافیت مالی در این فرآیند خاطرنشان کرد: «مبلغ هر دوره کتاب‌های درسی، هم زمان با ثبت سفارش در سامانه www.irtextbook.ir قابل مشاهده است.

    وی در پایان تصریح کرد: این اقدام در راستای توسعه دولت الکترونیک و نظارت نظام مند بر توزیع مواد آموزشی انجام شده است تا دسترسی عادلانه و آسان به منابع درسی برای تمامی دانش آموزان استان فراهم شود.

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.