به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین رفیعزاده در شورای اداری استان قزوین که بعدازظهر شنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: نظام حکمرانی دارای سه سطح است که بخش اول آن در عرصه کلان و سیاستگذاری، رویه گذاری، قانونگذاری و تصمیمگیری است تا خدمت به مردم برنامهریزی شود و با اصلاح فرایندها در خدمت مردم باشیم که همه پیگیر این موضوع هستیم تا با رقمخوردن تحولی در عرصه خدمترسانی تسهیلات لازم انجام شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: سطح دوم حکمرانی دستگاهها هستند که باید قوانین و مقررات آنها مشخص شود تا امورات کشور به نحو احسن پیش رود؛ در این راستا مدیران آموزش میبینند تا سیاستگذاری و اجرای این طرح با موفقیت انجام شود.
وی افزود: سیاستهای طرح فواد در سالهای گذشته بر اساس اسناد بالادستی بخشنامه شده است و ما در نظر داشتیم تا عملکرد دستگاهها در تسهیل و رفاه و همچنین سرعت بخشی خدمت افزایش پیدا کند؛ اما متأسفانه در برخی دستگاهها نظیر بانکها شاهد این اتفاق نبودیم.
وی با تأکید بر اینکه طرح فواد با هدف ارتقای کیفیت خدمات دستگاههای دولتی در کشور اجرا میشود عنوان کرد: طرح فواد در ارزیابی مدیران و همچنین انتصاب و انتخاب مدیران میتواند، مؤثر باشد
این مسئول ادامه داد: طی سه سال رسانهها پای کار آمدند و سه استان در کشور پایلوت شد تا گفته شود نیازی به کپی نیست و با کد ملی همه مشخصات ظاهر میشود و مردم میتوانند خدمت بگیرند؛ اما این اتفاق بهصورت جامع انجام نشد و فقط ۱۷ درصد دستگاهها آن را اجرایی کردند.
وی با تأکید بر اینکه ایران ۱۲۸ و سامانه «فواد» دنبال این است تا ضعف اجرا در ارائه خدمات پوشش داده شود عنوان کرد: سامانه ۱۲۸ به این روش است که اگر کسی به دستگاهی مراجعه کرد و ایرادی دید بلافاصله موضوع در همان دستگاه پیگیری شده و بهسرعت حلوفصل شود؛ این گردش نظارتی مشخص میکند که مردم در چه دستگاهی مشکل دارند و اگر نیاز به آموزش و تشویق و تنبیه داشت این اتفاقات رقم میخورد و این موضوع میتواند مبنای پرداخت حقوق نیز باشد.
این مسئول مطرح کرد: در انتخاب و انتصابها نیز این عملکرد افراد در سامانه را لحاظ میکنیم؛ چون فلسفه وجودی ما خدمتگزاری به مردم است و اگر مشکلی از مردم را حل کردیم، رسالت خود را انجام دادهایم.
وی ادامه داد: سامانه فوریتهای اداری از امروز در قزوین فعال میشود درحالیکه در سه دهه گذشته در کشورهای مختلفی عملیاتی شده است و این سیستم نشان میدهد کجا ایرادی وجود دارد که باید اصلاح شود، درواقع این سامانه اشکال کار از نگاه مردم را مشخص میکند.
رفیعزاده بیان کرد: مردم نباید برای مسائل ساده اداری از جمله پرداخت حق بیمه یا دریافت وام معطل شوند، سامانه ۱۲۸ شماره پاسخگویی به شکایت خدمتگیرندگان دستگاههای اجرایی کشور است که در مدت ۱۰ دقیقه مطلع میشویم کجا مشکل داریم و بهسرعت آن را رفع میکنیم.
وی در پایان گفت: قزوین کارشناسان خبره و قوی و خوشفکر زیادی دارد و چند طرح ملی را اجرا کرده و توانمندی و ظرفیت خود را نشان داده و میتواند در اجرای این طرح نیز موفق عمل کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0