دریافت
23 MB
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی، بعد از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از نمایشگاه فرصتهای صادراتی ایران «اکسپو ۲۰۲۵» بر اهمیت تعریف نقشههای جغرافیایی برای سازماندهی این رویداد تأکید کرد و گفت: علاوه بر نقش دستگاههای تخصصی در نمایشگاه، ما نیاز دیدیم که نقشههای جغرافیایی نیز برای آن تعریف شود. این رویکرد در سالهای گذشته نیز بسیار موفق بوده و همکاران ما آن را بهخوبی اجرا کردهاند.
معاون وزیر کشور توضیح داد: وزارت کشور با تقسیمبندی جغرافیایی، غرفههایی را در سه سالن نمایشگاه برای معرفی فرصتهای سرمایهگذاری استانهای مختلف ایجاد کرده است.
او افزود: برای هر یک از ۳۱ استان کشور، دو زنجیره ارزش مشخص شده است که شامل بخشهایی مانند بادام، آبزیپروری، گل و گیاه، صنایع، دارو، فولاد، و نفت و گاز میشود، این تنوع و گستردگی به بازدیدکنندگان امکان میدهد در مدت کوتاهی با تمام ظرفیتهای استانها آشنا شوند. جمعآوری این فرصتها خود میتواند عاملی پیشبرنده برای توسعه باشد.
به گفته دوستی، استانداران بهعنوان متولیان اصلی توسعه استانها، همراه با معاونان اقتصادی و نمایندگان بخش صادرات، در نمایشگاه حضور داشتند.
او این حضور را فرصتی مغتنم برای انجام مذاکرات مستقیم با سرمایهگذاران و نمایندگان بخشهای تخصصی دانست.
معاون وزیر کشور با اشاره به تجربه موفق سال گذشته، گفت: توافقنامهها و قراردادهایی که منجر به ورود ارز به کشور، صادرات کالا یا خدمات شدهاند، نشاندهنده اهمیت این رویداد است. امروز که روز دوم نمایشگاه است، امیدواریم تا پایان آن خبرهای خوبی برای هموطنان داشته باشیم.
دوستی همچنین به نقش متمایز تهران در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شاید بتوان نقش تهران را بهعنوان پلی برای اتصال تولیدات سایر استانها به بازارهای بینالمللی بازتعریف کرد. بخشهای دیگر تولید را انجام دهند و تهران دروازه ورود به بازارهای جهانی باشد، زیرساختهای مالی، بیمهای، برندینگ و بخشهای نرمافزاری توسعه اقتصادی میتوانند در تهران متمرکز شوند، بدون اینکه فشار جدیدی بر اکوسیستم طبیعی این شهر وارد شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0