به گزارش بازار از ایدرو، محور این نشست بررسی ارائه تسهیلات و چگونگی اجرای طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده ، حمل و نقل عمومی بود.
فرشاد مقیمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش در این جلسه با اشاره به اینکه ایدرو به دنبال استفاده کامل از ظرفیت قانونی در خصوص نوسازی ناوگان تجاری است، گفت: مدل اجرائی این طرح و دستگاه های متولی همانند طرح نوسازی ناوگان درون شهری است.
به گفته وی، بر اساس طرح پیشنهادی برای جایگزینی اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی قرار است در مرحله اول هزار دستگاه خودرو اتوبوس برون شهری جایگزین شود.
سازمان راهداری و صندوق صحا اعطا کننده تسهیلات در این طرح خواهند بود. دوره اجرای این طرح ۵ ساله و بازپرداخت اقساط آن حداکثر ۷ ساله خواهد بود.
براساس آمار، کل خودروهای اتوبوس برون شهری فرسوده حدود ۲۸ هزار دستگاه (بر مبنای سن فرسودگی ۱۵ سال) است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0